اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

80 درصد حجم تالاب‌های خوزستان آبگیری شده است

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: میزان آبگیری تا به امروز در تالاب هورالعظیم ۹۶درصد، تالاب شادگان ۹۰ درصد، بامدژ ۸۶ درصد، میانگران ۸۴ درصد و بندون ۴۰ درصد برآورد شده است.

80 درصد حجم تالاب‌های خوزستان آبگیری شده است

محمد جواد اشرفی، مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان، ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز در تشریح اهمیت تالاب‌های استان اظهار کرد: تالاب‌ها به دلیل نقش کارکردی در تامین معیشت و اقتصاد تالاب‌نشینان و البته محیط زیست، حیات پرندگان، آبزیان و جاندارانی که زندگی‌شان به زنده ماندن تالاب‌ها وابسته است بسیار با اهمیت هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در رابطه با وضعیت فعلی تالاب‌ها عنوان کرد: با توجه به بارش‌های سال گذشته و اعمال مدیریت در تامین حقابه و حفظ و نگهداشت آب ، وضعیت فعلی تالاب‌های استان خوزستان مطلوب است.

وی افزود: با درنظر گرفتن نزولات جوی امسال و سال آبی گذشته و همچنین اعمال مدیریت در تامین حقابه وحفظ و نگهداشت آب تالاب‌ها، میزان آبگیری تا به امروز  در تالاب هورالعظیم ۹۶درصد، تالاب شادگان ۹۰ درصد، بامدژ ۸۶ درصد، میانگران ۸۴ درصد و بندون ۴۰ درصد برآورد شده است.

اشرفی بیان کرد: خوشبختانه تالاب میانگران در ایذه امسال به صورت مستمر آب داشت و میزان آب در این تالاب کاهش پیدا نکرده است.

وی در رابطه با تالاب‌های هورالعظیم و شادگان افزود: علاوه بر نزولات جوی مناسب ، اجرای برنامه‌های مدیریتی آب در این تالاب‌ها باعث شده  تا بسیاری از قسمت‌ها که سال‌های قبل، خشک و به کانون‌های گردوغبار در استان تبدیل شده بودند، زیر آب رفته و کانون،های گردوغبار در این نواحی مهار شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول